• QUI SOM?
  • A QUI ATENEM?
  • ON SOM?
  • Qui som?

L'Obra Social de santa Luisa de Marillac està gestionada per la Companyia de les Filles de la Caritat de sant Vicenç de Paül, i s'adreça a persones en situació d'exclusió social. La nostra acció està fonamentada en la justícia social i centrada en l'acollida i l'acompanyament de la persona en el procés de millora i promoció personal cap a l'autonomia i la realització del seu projecte de vida.

Les Filles de la Caritat arriben a Alacant en 1975 per establir-se allà on les persones no disposen dels serveis més bàsics. Al principi, oferien serveis en els camps de la sanitat i la intervenció social, els més necessitats. L'Obra creix i en 1992 les Filles de la Caritat s'han de traslladar, perquè el local s'ha quedat petit. Segons passen els anys, les obres van canviant i les Filles de la Caritat adapten els seus serveis a les necessitats de la població més desfavorida.

• Què fem?

Treballem amb tres projectes diferents (Prosanvi, Puente i Surco) a construir itineraris d'inserció amb persones que es troben en situació d'exclusió social, a les quals ajudem a cobrir les seves necessitats bàsiques mentre recorren l'itinerari.

• A qui atenem?

A través del projecte Prosanvi atenem famílies i persones en situació o risc d'exclusió social que manquen de recursos econòmics o aquests són insuficients per cobrir les seves necessitats bàsiques.

El Projecte Allotjament Alternatiu Puente va dirigit a persones soles o famílies amb dificultats d'accés a l'habitatge que inicien o prossegueixen processos d'inserció social.

El Centre d'inserció sociolaboral i formació Surco pretén generar processos socioeducatius i formatius d'inclusió, mitjançant l'adquisició d'habilitats laborals, la millora de les capacitats personals de relació i l'educació en valors.  Està dirigit a aquelles persones o col·lectius més vulnerables, atenent especialment a joves, dones i persones immigrants.

• On som?

C. La Nucía, 29. 03005, Alicante.
    Tl.  965 17 05 17
    Mail: sedealicante@socialhcp.es

Principals accions del darrer any:

570 famílies, que sumen 1.810 persones, han rebut algun tipus d'ajuda en el projecte Prosanvi.

523 persones ateses a la Taula Solidària.

148 persones han utilitzat els recursos formatius del Centre d'inserció sociolaboral i formació Surco. 12 dels usuaris van accedir a una ocupació.

51 persones ateses en el Projecte Allotjament Alternatiu Puente, de les quals 4 han trobat feina.

35 persones han participat en el programa de salut mental Saludate.

Comptem amb un equip humà format per 15 treballadors contractats, a més de la col·laboració de 67 voluntaris, 3 estudiants en pràctiques i de 5 Filles de la Caritat.

DOC/PDF