• QUI SOM?
  • A QUI ATENEM?
  • ON SOM?
  • Qui som?

L'Obra Social Luisa de Marillac és una obra social de la Companyia de les Filles de la Caritat de sant Vicenç de Paül, adreçada a persones en situació d'exclusió social. La nostra acció està fonamentada en la justícia social i centrada en l'acollida i l'acompanyament en el procés de millora i promoció personal cap a l'autonomia i la realització del seu projecte de vida.

Les Filles de la Caritat obren la seva Misió a València en 2006 a El Carmen, centre històric de la ciutat de València i un dels barris que resumeixen el pas de les cultures, usos i costum dels diversos col·lectius socials. Des d'allà organitzen la Caritat i fan d'aquesta Casa seu dels Projectes Socials.

• Què fem?

Oferim recursos i suport a famílies, menors i mares adolescents en risc d’exclusió social per poder desenvolupar un projecte de vida que els permeti disposar d’autonomia econòmica i personal. Aquesta feina s’organitza en els següents projectes:

• Centre de Día Luisa de Marillac.
    • Centre d'Acollida per a menors embarassades o amb fills Luisa de Marillac.
    • Centre d'Acollida per a menors La Inmaculada.
    • Centre de Dia La Inmaculada.
    • Projecte Familias barrio del Carmen Caixa Proinfancia.
    • Programa d’Emancipació i Autonomia per a Joves mares extutelades o en risc d'exclusió.
    • Projecte Alojamiento Alternativo Puente.
  • A qui atenem?

Atenem diferents col·lectius en risc d'exclusió social, com poden ser famílies amb pocs recursos, menors i mares adolescents tutelades. També treballem amb menors tutelats per la Generalitat Valenciana o dones soles o amb fills en procés d'inserció social.

• On som?

Carrer Beneficencia, Nº16. 46003 VALENCIA.
    Mail: direccionoslm@socialhcp.es

Principals accions del darrer any:

8 adolescents amb els seus 8 fills ateses al Centre d'Acolliment Luisa de Marillac.

17 menors atesos en el CAM La Immaculada, 14 en règim de tutela i 3 de guarda, amb edats compreses entre els 11 i 18 anys.

25 menors han rebut suport en el Centre de Dia Luisa de Marillac i altres 15 en el Centre de Dia La Inmaculada.

17 famílies i 25 menors atesos en el projecte Familias Barrio del Carmen.

17 persones, el 77% dones, han pogut disposar d'un habitatge gràcies a l'Allotjament Alternatiu Puente.

2 dones, cadascuna amb un fill, han participat en el programa d’emancipació i autonomia per a joves mares extutelades.

Comptem amb un equip humà format per 56 treballadors contractats, a més de la col·laboració de 10 voluntaris, 6 estudiants en pràctiques i 5 Filles de la Caritat.