• QUI SOM?
  • A QUI ATENEM?
  • ON SOM?
  • Qui som?

L'Obra Social Luisa de Marillac pertany a la Companyia de les Filles de la Caritat de sant Vicenç de Paül de la província Espanya Est. Som part de l'acció social d'aquesta província, que vol fer visible el carisma vicencià a través de l'acompanyament i l'atenció integral a persones, en la seva majoria dones i nens, en situació de risc i exclusió social.

Les Filles de la Caritat obren la seva seu social l'any 2006 al barri del Carme de València, centre històric d'aquesta ciutat i un dels barris que millor resumeixen el pas de cultures, usos i costums dels diversos col·lectius socials. A través de la detecció de les necessitats de l'entorn i de les pobreses emergents, es van creant entorn d'aquesta seu els diferents projectes socials que compten amb diversos recursos: habitatges, residències o centres de dia.

• Què fem?

La nostra acció parteix dels principis inspiradors de les Filles de la Caritat i té com a finalitat fer efectiu l'Evangeli entre els més pobres, tal com els nostres Fundadors van voler. La posada en pràctica dels valors de justícia, creativitat i audàcia, ecologia i vida, transcendència i respecte a la dignitat humana conformen la nostra identitat en l'acompanyament i suport a famílies, nens i mares adolescents en risc d'exclusió social, persones refugiades o sense recursos.. perquè puguin dur a terme un projecte de vida que els permeti disposar d'autonomia econòmica i personal.

Aquest treball el desenvolupem a través dels següents projectes:

• Centre de Dia de suport convivencial i educatiu ‘Luisa de Marillac’, a València: espais d'atenció diürna a nens, nenes i adolescents en situació de risc.
    • Centre de Dia de suport convivencial i educatiu ‘La Immaculada’, a Xàtiva (València): espais d'atenció diürna a nens, nenes i adolescents en situació de risc.
    • Centre de Dia de suport convivencial i educatiu ‘San Eugenio’, a València: espais d'atenció diürna a nens, nenes i adolescents en situació de risc.
    • Centre d'acollida de menors ‘La Immaculada’, a Xàtiva (València): atenció residencial a nens, nenes i adolescents en situació de risc.
    • Centre d'acollida per a menors embarassades o amb fills ‘Luisa de Marillac’, a València: atenció residencial per a noies, menors d'edat, tutelades o en guarda, que precisen de suports per a la cura dels seus fills.
    • Projecte de famílies ‘Barri del Carme’ en col·laboració amb ‘Caixa Proinfancia’, a València: espais d'atenció diürna a nens, nenes i adolescents en situació de risc, i les seves famílies.
    • Programa d'emancipació a València: habitatge per a mares adolescents extutelades o en risc d'exclusió.
    • Projecte Allotjament Alternatiu ‘Puente’, a València: habitatges per a persones sense recurs d'habitatge i en desprotecció, especialment dones.
    • Projecte ‘Châtillon’, a València: habitatges per a persones refugiades, sol·licitants de protecció internacional (en col·laboració amb el Ministeri de Treball i Migracions).

• A qui atenem?

La nostra atenció es dirigeix a diferents col·lectius en risc d'exclusió social: famílies amb pocs recursos, menors, mares adolescents tutelades, dones soles o amb fills, en procés d'inserció laboral i social, o persones refugiades. Per a cadascun d'ells elaborem un projecte dirigit fonamentalment a aconseguir el seu ple desenvolupament com a persones i la seva promoció personal i social, des de la nostra identitat pròpia i carisma vicencià.

• On som?

Carrer Beneficencia, Nº16. 46003 VALENCIA.
    Mail: direccionoslm@socialhcp.es

Principals accions del darrer any:

8 adolescents amb els seus 8 fills ateses al Centre d'Acolliment Luisa de Marillac.

17 menors atesos en el CAM La Immaculada, 14 en règim de tutela i 3 de guarda, amb edats compreses entre els 11 i 18 anys.

25 menors han rebut suport en el Centre de Dia Luisa de Marillac i altres 15 en el Centre de Dia La Inmaculada.

17 famílies i 25 menors atesos en el projecte Familias Barrio del Carmen.

17 persones, el 77% dones, han pogut disposar d'un habitatge gràcies a l'Allotjament Alternatiu Puente.

2 dones, cadascuna amb un fill, han participat en el programa d’emancipació i autonomia per a joves mares extutelades.

Comptem amb un equip humà format per 56 treballadors contractats, a més de la col·laboració de 10 voluntaris, 6 estudiants en pràctiques i 5 Filles de la Caritat.

DOC/PDF