• Nieves García i sor Susana Ausina van recollir el premi que La Caixa ha atorgat al projecte ‘Alojamiento Alternativo Puente’

La Caixa premia el projecte ‘Alojamiento Alternativo Puente’

16 04 2019 Fundació/Fundación

L'Obra Social ‘La Caixa’ ha reconegut la labor de les Filles de la Caritat a Saragossa atorgant al projecte ‘Alojamiento Alternativo Puente’ un dels deu Premis a la Innovació Social 2018, que s'han lliurat a Madrid.

El projecte ‘Alojamiento Alternativo Puente’, emmarcat dins de l'Obra Social de Sant Vicenç de Paül, ofereix a Saragossa habitatge a 80 persones en situació de vulnerabilitat social, com són els col·lectius de refugiats, persones sense llar, víctimes de tràfic i dones procedents de centres penitenciaris. La finalitat del projecte és proporcionar habitatges temporals a aquestes persones com a marc de la intervenció socioeducativa per donar suport en el seu procés d'inclusió social i avançar cap a la seva autonomia personal.

Actualment, les Filles de la Caritat compten a Saragossa amb 21 pisos que destinen a aquest projecte, premiat per l'Obra Social ‘La Caixa’ amb 15.000 euros.

L'Obra Social ‘La Caixa’ ha reconegut la capacitat del projecte ‘Alojamiento Alternativo Puente’ d'apoderar els col·lectius més vulnerables i fer-los creure en una nova oportunitat de vida. Entre els aspectes que s'han tingut en compte per atorgar el premi, destaquen l'adaptació a les necessitats de col·lectius en situació de vulnerabilitat i l'adaptació dels recursos a les noves necessitats.

També s'ha valorat l'acompanyament que es realitza, centrant-lo en la persona i des de la dignitat. En aquest sentit, la personalització de cada resposta és clau per donar sortida a les noves necessitats socials emergents.

El projecte ‘Alojamiento Alternativo Puente’ també arriba a altres zones de la Província Espanya Este de les Filles de la Caritat com Alacant, València i Castelló, així com a Barcelona, on rep el nom de projecte Icària.

La directora de Serveis Generals de l'Obra Social Sant Vicenç de Paül de les Filles De la Caritat de Saragossa, Nieves García, i la directora titular de l'Obra Social, sor Susana Ausina, han viatjat a Madrid a recollir el premi, que els va ser lliurat pel director general de la Fundació Bancària ‘la Caixa’, Jaume Giró.